Az iroda bérleti szerződések határozott vagy határozatlan időre jönnek létre, akkor azonban, amikor valamely gazdasági társaság a bérelt irodát székhelyeként vagy működésének tartós helyeként kívánja használni, mindig körültekintően átgondolandó, hogy melyik konstrukciót célszerű választani. Igen kellemetlen lehet például, ha egyik napról a másikra marad cégünk székhely nélkül, vagy ha a túl rövid felmondási idő miatt egyszerűen nincs lehetőségünk gondoskodni a folytonosságról.
Határozatlan időre szóló bérlet felmondási ideje
Hatályos polgári jogunk a határozatlan időre szóló bérlet felmondási idejét általánosságban tizenöt napban állapítja meg, ez azonban irodabérlet esetén rövid. E szempont jegyében a Polgári Törvénykönyvvel a specialitás viszonyában álló lakás- és helyiségbérleti jogszabály a felmondási idő hosszát a felek megállapodására bízza azzal, hogy amennyiben a szerződés ilyen megállapodást nem tartalmaz, úgy az irodaház tulajdonosa, üzemeltetője általi felmondás esetén a felmondási idő nem lehet rövidebb egy évnél. A jogszabály szerint az iroda bérlője - megállapodás hiányában - a határozatlan időre kötött szerződést bármikor írásban felmondhatja.
A felmondás módja
A felmondás a hónap utolsó napjára szólhat, de a felmondási idő nem lehet rövidebb tizenöt napnál.
A jogviszony átalakulása határozatlan idejűvé
Ha az irodabérletet a felek eredetileg határozott időre kötötték, és ez az időtartam lejárt, az irodaház tulajdonosa, üzemeltetője azonban a bérlő további használata ellen tizenöt napon belül nem tiltakozik, akkor a jogviszony határozatlan idejűvé alakul át.